امام جمعه يزد: امام، زنده است چون راه و رسم او زنده است


نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد از امام(ره)به‌عنوان يك شخصيت بزرگوار در طول تاريخ بشريت ياد كرد و گفت: امام، زنده است چون راه و رسم او زنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "محمد علي صدوقي" در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه يزد با اشاره به سالگرد رحلت بنيان‌گذار جمهوري اسلامي، افزود: امام(ره) را بايد شناخت و به عظمت او پي برد.

وي تصريح كرد: رهبر فقيد انقلاب اسلامي در علوم مختلف به‌درجه‌اجتهاد رسيده بود و بزرگترين بعد شخصيتي او بعد معنوي و خداشناسي او بود.

خطيب جمعه يزد اظهار داشت: وي با نيت خالص و تهذيب نفس، توانست محكم و استوار تا آخرين لحظه از اسلام و مكتب تشيع، دفاع كند و با قدرت به پيش برود.

صدوقي با اشاره به انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي، پس از رحلت حضرت امام (ره) به رهبري انقلاب اسلامي گفت:دشمنان بر اين باور بودند كه پس از امام، جامعه و روحانيت، دچار اختلاف مي‌شوند و اين را بهترين فرصت براي آشكار ساختن خشم خود به انقلاب مي‌ديدند.

وي اضافه كرد: اما به سرعت، تكليف جايگاه رهبري مشخص شد و توطئه دشمنان ، نقش بر آب گرديد.

او همچنين با گراميداشت ‪ ۱۵‬خرداد گفت: در اين روز، مردم مومن ايران به خيابانها ريختند و از مرجعيت و امام، دفاع كردند.

وي در ادامه با اشاره به روز پرستار به برشمردن ويژگي‌هاي معنوي حضرت زينب (س) پرداخت و گفت: بانوان بايد حضرت زينب(س) را اسوه و الگوي خود در حجاب بدانند.

امام‌جمعه يزد با بيان اينكه متاسفانه حريم حجاب، حتي در شهر دارالعباده يزد به گونه‌اي شكسته مي‌شود، يادآور شد: خانواده‌ها توجه بيشتري داشته باشند و مردم هم امر به معروف را فراموش نكنند.

وي همچنين از مسئولان ذيربط خواست در رفع مشكلات قشر پرستارتلاش نمايند.

منبع:ايرنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا